PzKpfw VI Tiger przyjął swój pierwotny kształt w kwietniu 1942 roku, kiedy do konkursu stanęły dwa prototypy. Na terenie jednostki wojskowej w Kętrzynie przetestowano modele Porsche Tiger (P) i Henschel. Testy wykazały spore różnice w osiągach i manewrowości pojazdów (prędkość i in., prototyp Porsche wyposażony był w innowacyjny napęd typu „silnik spalinowy-generator prądu-silnik elektryczny”, trudny jednak w obsłudze i wymagający dużej ilości deficytowej miedzi. W maju powtórzono próby na poligonie w Berka. Okazało się, że czołg Henschela wykazał swoją przewagę nad zbyt awaryjnym prototypem dr Porsche. Łączna liczba wyprodukowanych czołgów tego typu wyniosła 1345 sztuki.
W zasadzie jedynym użytkownikiem tego czołgu była armia niemiecka. Ponadto kilka pojazdów trafiło do armii węgierskiej. Czołgi zdobyte przez oddziały amerykańskie i brytyjskie służyły jedynie do celów zapoznawczych i do testów broni przeciwpancernej, natomiast czołgi zdobyte przez Armię Czerwoną zostały użyte w boju przeciwko dawnym właścicielom.
Dane:
Masa: 56 900kg
Pancerz: 25-100mm
Pancerz: 25-100mm
Silnik: 650 KM i później 700 KM
Prędkość: 38 km/h
Zasięg na drodze: 100km
Załoga: 5 osób
Uzbrojenie: 8,8 cm KwK 36 L/56, 2x MG 34 (7,92 mm)
Linki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Panzerkampfwagen_VI_Tiger
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz